Malé historické ohlédnutí z deníčku který jsem psal ale jaksi sem posléze na něj zapomněl
25.11.2009 se zrodila ve vodáčkově kebuli tato fantasmagorická myšlenka - udělat z žvb 3D hru jako odpoved na "konkurenční" projekt - předělávka WoW na bradavický hrad smluvil se s alexejem jestli by nebyl ochotný mu splácnout pár modelů a on nečekaně BYL! Tak se to cele roztočilo a již první den byla na světě podlaha i s texturou Textury zdi ovšem marně nenalezeny v odpovídajícím formátu (256*256).
26.11.2009 střeštěná myšlenka ze včerejšího dne se ukazuje čím dáltím reálnější, program se pohl významným směrem - jsou položeny základy pohybu (myší do stran + nahoru a dolu) Pravý tlačítkem myši je možno chodit dopředu. Činil se take alexej, když našel vhodné textury pro zdi, kterým stačí jen změnit velikosti a jsou připravené pro použití, dále také stvořil první reálný model - svíčku, která vypadá obstojně a určitě se použije - no uvidíme jak to s tímto projektem na kterem delaji jen dva lide dopadne.
27.11.2009 Alexej prodělal další hodinu 3D modelování, takže bude snad zase chytřejší. Moje maličkost předělala načítání objektů do pole typu List - snad to bude dobré řešení. Mám také nový poznatek - textury pro zdi se asi nebudou muset upravovat, protoze se v blenderu namapujou a pak z nej vypadne snad mapa o spravnych rozměrech - bylo by fajn, kdyby to tak bylo, snad to vyde ...
28.11.2009 Načítání objektů bylo vítězoslavně označeno za neefektivní, tažke je potřeba jej asi celé přepsat. Přibyl nám model několika svíček a jednoho svícnu, který využívá pouze jednu texturu, což hodně šetří velikost programu, dále se již prý zrodila lavice, tak uvidíme jak vypadá. Byly také položeny základy úvodního menu, kde budou informace o této střeštěnosti. Pokračování zase zítra ..
29.11.2009 Ano lavička opravdu existuje a je dá se říci již hotová, což je dobré znamení, stéle ovšem nemáme postavičku a také dobrou texturu na zdi, kterou se vodáček zavázal vytvořit. O našem střeštěném projektu již ví snad jen 4 lidí (alex, já, amanda a albert). Je zajimave a odstrasujici, ze program jde spustit zatim jen me a alexovi, coz je nemile a spatne a musi se s tim neco udelat. Dale jsme zavedli jednotnou míru 1 metr = 100 jednotek. Do programu přibývají první zárodky menu, které ovšem činí jen samé problémy. Byl také omezeno otáčení hlavou nahoru a dolu a to na hodnoty +-90, ktere byly určeny experimentálně.
30.11.2009 Vyřešen problém s nefunkčností u ostatních lidí - používal sem špatnou verzi xna 3.0 namísto verze 3.1 a máme tu také první reakce od našich testerů Amanda: jooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo uaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa nejvic hustyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy!!!!!!!!!!!!!!!!!! Pokračování zase zítra..
1.12.2009 Ve vývoji se začíná objevovat první slepá ulička a tou je postavička, kterou jsme sice úspěšně získali, ale vůbec to neprojde kompilací, což je nemilé a budeme to muset zlikvidovat a to co nejdříve. Pak se bude animovat chůze a další jiné možné postoje, což bude největší piplačka, ale když se provede důsledně tak to dobře dopadne. Přičuchl jsem také k základům kolizí a jsou rešeny opravdu jednoduše, takže toho bych se ani moc nebál...
2.12.2009 Našli jsme font, který je používán na stránkách žvb, tedy našli Albert našel. Bohužel ale nejde nahrát, což je nemilé a pěkně mě to vytáčí, budu to muset zas obcházet S panáčkem se vůbec nevyvíjí dobře, nejlepším východiskem by bylo, kdyby jsme si stvořili vlastního, ale alexej se nám přiznal, že vlastně vůbec neumí malovat, což je skandální a řekl bych až obscéní o rozsahu či dosahu tak obrovskému, že i marťani v tramtárii pociťují důsledky tohoto strašného přiznání.. Jestli to takhle bude pokračovat tak se to jako vánoční dárek nestihne ...
5.12.2009 Font opět nejde nahrát, což mě začíná nehorázně vytáčet a štvát, naproti tomu byl odstraněn velký problém s hlavním menu, již nám nemrší výsledek a byla také upravena struktura programu pro vykreslovani menu. Už hodně douho alexejovi slibuju předělat etxturu zdi tak to zejtra budu muset konečně udělat, nějvětším problémem lze bez obav prohlásit nefungující font a málo modelů, které by utvářely samotnou síň, ale to se snad brzy změní.
6.12.2009 Modelování zdárně pokračuje tentokráte vstupními dveřmi. Vodáček dodal slibivanou texturu zdi (kupodivu). Dospeli jsme ovšem k závěru, že jsme si ukousli moc velké sousto a že ho teď musíme holt strávit. Do 24.12. zbývá již jen 18 dní, což rozhodně není mnoho, takže je potřeba přestat dělat pokusy a začít vytvářet hotové části a spojovat je v celek.
a co dodat závěrem ? nestihli sme to