Hráči - Provoz > Herní události
Zhodnocení a vyjasnění závěrečné akce 1986/87
Geneticky změněný Eskymak:
Jak bylo slíbeno, tak se také stane. Objasním tu celou akci tak, abych zodpověděl co možná nejvíce vašich všetečných dotazů ohledně toho, co, jak a proč se dělo. Poskytnu vám také nějaké informace ze zákulisí akce, jaké byly cíle, co nás mile a naopak nemile překvapilo a další.
Varování: Následující text obsahuje příliš mnoho informací. Pokud se je budete snažit všechny vstřebat, může se stát, že vám exploduje hlava.
Začnu tedy tím, jak a proč se celá akce zrodila. Akce nebyla dlouhodobě plánována, celá kostra a klíčové body příběhu se zrodily prakticky ze dne na den, nebo spíše z hodiny na hodinu, při typickém brainstormingu, po té co bylo třeba řešit situaci odchodu několika členů a profesorů. Ještě než nakousnu příběh, rád bych odhalil několik málo pravidel, na kterých akce stála.
Hlavním pravidlem bylo: Nevodit hráče za ručičku - ač to zní pro některé "podivně", v praxi to znamená to, že veškerá rozhodnutí jsou na vás a příběh na ně bude adekvátně reagovat a né vždy vám bude nějakej dospělák říkat, kam máte jít a co dělat. Příkladem může být ono odhalení a velké napadení astronomické věže.
Jedním z cílů bylo hráče rozdělit a více skupinek což se podařilo asi jen na jeden den, a ke konci akce na pár dní.
Na další pravidla si nevzpomínám ;D
Celý příběh se točí okolo vejce tajemného a mocného tvora, který v sobě ukrývá vzácnou magickou ingredienci, tvor, jenž se živí kouzelnou mocí jiných. Tvor opředený mnoha legendami o němž jen málo kdo tuší, že skutečně existuje. Mezi ty "šťastlivce" patří Bratrstvo Rudého Půlměsíce, jehož vůdce se snaží Tvora nají, onu ingredienci získat a s ní i neskutečnou sílu. Nalezení Tvora však komplikuje fakt, že se mládě ve vejci vyvíjí dlouhé roky, né-li desetiletí či dokonce staletí. I přes to je Bratrstvo vejci na stopě, prohledává zapovězený les a má značně na spěch, protože se podle dostupných informací blíží čas vylíhnutí. Ovšem Tvor se vylíhne dříve, o čemž nikdo netuší. Po vylíhnutí se Tvor živí kouzelnou mocí jiných kouzelných bytostí, ovšem pouze mnohem slabších než je on sám a silným se naopak vyhýbá. Napřed se tedy nakrmí kouzelnou zvířenou v lese. Po Značném zesílení se náš Tvor, hnán hladem po moci a strachem z hádejte-koho (Brumbála), jakožto nejsilnějšího kouzelníka v okolí, přesouvá do Prasinek, kde spořádá několik zdejších obyvatel, jakožto průměrných kouzelníků. Po dalším zesílení je Tvor přitahován přímo do Bradavic, ze kterých kouzelná moc přímo vyzařuje. V tu chvíli už Bratrstvo, zápasící s časem usoudilo, že vejce z lesa někdo odnesl a kdo jiný by v tom měl prsty, než někdo z nedalekých Bradavic. Bratrstvo se musí dostat do hradu ale k tomu se potřebuje zbavit Brumbála. Skupina Bratrstva tedy z lesa vyžene značné množství jeho obyvatel, množství, které určitě nikdo nepřehlédne, natož Brumbál. Za nedlouho tedy dorazí skupina bystrozorů, která má společně s Brumbálem zjistit, co tvory z lesa vyhnalo. Nikdo, až na Bratrstvo, netuší, že jeden z bystrozorů patří k Bratrstvu, nazývejme ho falešným, a je nastrčený. Při výpravě do lesa je tak Brumbálovo skupina napadena skupinou Bratrstva, která čeká v lese a není divu, že přežije jen Brumbál a falešný bystrozor. Brumbál se tedy s nimi přesune zpět do hradu, kde je nařčen falešným bystrozorem z napadení a další zločinů a při pokusu o zatčení "překvapivě" zmizí. V tu dobu už je na hradě i náš Tvor, ještě ten večer dorazí skupina bystrozorů, jeden z nich ještě ten den "zmizí" a nejen on. Dalším bodem, na plánu Bratrstva k ovládnutí hradu, je odříznutí od vnějšího světa. K tomu dobře poslouží nebezpečná rostlina, která je na hradě již nějakou dobu, a po "přihnojení" a poničení bezpečnostních krystalů se rychle rozšíří po hradě a později poskytne dobrou záminku k z cela legitimnímu uzavření hradu a odříznutí od světa. Každý den zmizí někdo z profesorů nebo z bystrozorů, kytka pustoší hrad a nutí všechny studenty k shromáždění v havraspárské kolejní místnosti. Náš falešný bystrozor se má stále k světu a když je vyhlášena karanténa, tak zavraždí jednoho z posledních bystrozorů a asi den po té, vpouští do hradu zbytek Bratrstva, který do teď hezky čekal v lese. Bratrstvo se ihned vypraví najít osádku hradu aby zjistilo kde ukrývají vejce, dobijí tak havraspárkou věž ale osádka uniká neznámo kam. Zatímco jedna skupina úspěšně přejde most, pod druhou se propadne a tím je započat plán na rozdělení studentů do více skupin s rozličnými úkoly a problémy. To však dlouho nevydrží, protože se v každé skupina nějde nějaký blbec hrdina, který celou skupinu prozradí. Hrad je Bratrstvem zcela obsazen a studenti jsou chytáni, vyslýchání a případně mučeni, to se nevyhne ani poslednímu bystrozorovi či jednomu z profesorů. Skupiny se několikrát stěhují, což nás všechny unavuje, protože se každý den musí bojovat, chytat a vyslýchat. Nezbývá čas na příběh, na dělení na skupinky, na individuální činnosti na a přípravu dalšího dění. Hrad je stále netrpělivějším Bratrstvem intenzivně prohledáván a pustošen. Nakonec je objevena další skrýš, on ji vlastně ani nikdo nehledal protože prakticky všichni už byli vyslechnuti, jenže několik chytráků se rozhodlo jít si prohlídnout členy Bratrstva pěkně z blízka a pak je zavedli přímo k astronomické věži. Ta byla dobita, všichni pochytáni, obráni o hůlky a zavřeni do klecí v přízemí, kde je navštěvovalo pár duchů a protiva, který se snažil vězňům pomoci ven avšak marně. Náš Tvor se podle předpovědi vylíhnul, i když už byl ve skutečnosti v plné síle a dávno decimoval stavy Bratrstva. Následně byl jeden ze studentů odveden na nádvoří hradu, kde už na něj čekala magická klec, kam byl zavřen a měl sloužit jako návnada pro údajně nedávno vylíhnutého Tvora. To se však zvrtlo, protože místo po slabém studentovi šel tvor po členech Bratrstva, kteří se ho i tak pokoušeli zadržet silnými kouzly. To se jim však nepovedlo, a silová vlna po nevydařeném pokusu zneškodnila silové pole Bratrstva v okolí a tedy ve vězení. Dosud zadržovaní byli odvedeni duchem do speciálně zřízené komnaty poslední záchrany, která se měla stát jejich dlouhodobým útočištěm, které jen tak neprozradí, protože nemůžou ven. To ovšem znemožnilo realizaci plánů na jakékoli větší akce na různých místech hradu. Ta několik dní se uskutečnil další pokus o chycení Tvora a jeden ze zajatých profesorů (Nomos) posloužil jako návnada avšak ani to nestačilo, protože Tvor likvidoval i ty nejsilnější čaroděje Bratrstva. Za několik dalších dní se z lesa vyrojila početná skupina neznámých, známých jen jako druzí, kteří mají viditelně stejné cíle jako Bratrstvo a proto probíhají četné boje. Osádka komnaty se je znuděna, protože je zde nuceně zavřena a ven se dostane jen vyjímečně a v omezeném počtu. Skupina která se vypraví z komnaty pro sůl je zavalená na patře lektvarového klubu, kam později propadne i jeden z druhých, který je následně vážně zraněn při pokusu o odpálení závalu. Chystá se poslední pokus o chycení Tvora a návnadou není nikdo jiný než sám velitel jednotky Bratrstva. Ten je při pokusu vážně zraněn ovšem Tvor je úspěšně chycen. Výsledná tlaková vlna zhasne světla na celém hradě. Zbývá pár dní do prázdnin, útoky neznámých polevují a Bratrstvo úspěšně brání hrad. Pár dnů na to se bariéra okolo hradu rozplyne, Bratrsvo se vypaří i s Tvorem a do hradu dorazí velký počet bystrozorů, kteří brzy zlikvidují kytku a poslední zbytky odporu překvapených druhých. Následně jsou všichni lokalizováni a zachráněni.
Co se týče zhodnocení akce, hodnotím ji jako velice vydařenou, podle mě a nejen mě jako nejvydařenejší, což je pochopitelné, když jsem ji vedl já. ;D Né, opravdu se akce povedla, což posoudíte nejlíp sami. ;)
Je zde však několik věcí, které nám né zcela vyšly či se s nima vůbec nepočítalo. Jednou z věcí, která vůbec nikoho nenapadla, s kterou vůbec nikdo nepočítal bylo přihlášení již dávno neaktivních hráčů, kteří se objevovali různě po hradě, netušili co se děje, měli všechny věci i čas si je narabovat v koleji a celá akce se jich tak nějak netýkala. Tím se atmosféra i akce značně naředila, jejich chytání po hradě, výslechy při kterých nám nic neřekli nebo to naopak přeháněli a další situace při kterých nevěděli, která bije a jak reagovat nám brali dost času i sil. Každopádně většina podobných hráčů byla úspěšně eliminována svojí neznalostí v podobě roztrhání kytkama a nebo několika dny nudy v komnatě (pokud se dostali až tam), který skutečně ukázali jak při nás stojí(te) a jak nám věří(te), nebo jestli po dvou dnech v jednej místnosti s hrou praští(te). :)
V jednu chvíli bylo tuším ve hře přes 50 hráčů (přesnější čísla za měsíc akce by možná našel vodáček), což v polovině školního roku, není opravdu zvykem a je to pěkné číslo.
Nejpracnější částí akce se ukázaly být textové podklady, knihy a věštce. Po sepsání textu, ke kterému se zpravidla nikdo nemá, pak zabere (vodáčkovi) několik hodin formátovaní a převod textu do knihy/věštce. (díky)
Po dvou a půl hodinách sepisování tohoto textu z paměti soudím, že to pro dnešek stačí a zítra možná ještě něco doplním. Snad jsem na nic vážného nezapoměl. ;)
Geneticky změněný Eskymak:
Rezervováno
Bren O'Greaney:
Pááni to všecko se dělo?
Karina Callaham:
Jo dělo...Sice jsem nebyla přítomná celou dobu..Ale byla to spuer akce :)
Samuel Humming:
ano delo. ale vetsina zaregistrovala jen dusledky. jako ty tlakovy vlny, vezeni, sebrani hulek... :D
Navigace
[0] Seznam témat
[#] Další strana
Přejít na plnou verzi