Autor Téma: Hodní hráči? Hodní RT?  (Přečteno 3606 krát)

Offline Gianbattiste Chiavaelli

  • Dospělák
  • Příspěvků: 226
  • Who pulls the strings?
Hodní hráči? Hodní RT?
« kdy: Únor 21, 2018, 11:18:32 odpoledne »
Pardon, že obcházím mute, ale chci se vyjádřit a zastat hráčů, když už jsem zástupce zastánce.

Budu tedy reagovat tady a založím jeden z dalších slavných stěžovacích topiců co nic nevyřeší.
Budu tedy reagovat na reakci Sarah.
Ano, postava by měla umět přiměřeně zareagovat na trest, pokud je ten trest přiměřený. Ano, Av a Ethan jsou průšviháři, v tomhle ohledu téměř celý momentální Zmijozel je složený z průšvihářů. Nečekám, že nebudou mít tresty. Tresty, ne game over. Co takhle zkusit se vcítit do hráče? Pipláte si postavu, vyvíjí se směrem, kterým chcete, všechno jde parádně a pak najednou udělá další průšvih a vyloučení? Ano, čeho je moc toho je příliš, jenže to platí oboustraně. Ono je totiž dost těžké být průšvihář, když vás v 99,9% chytí. Aneb ať žijí obrazy, remotovací podlahy a podobné serepetičky (divím se, že ještě nikdo nevyužil jako výmluvu k chytání duchy). Uvedu příklad z knížek - bratři Weasleyovi a pobertové. Známí a profesory obávaní průšviháři, kteří měli obrovskou výhodu v podobě pobertova plánku. Hráč by neměl mít takovou výhodu, ale stejně tak by ji neměli mít profesoři. Kor když se studenty jednají stylem Máš moc průšvihů, tak přeskočíme podmínečné vyloučení a rovnou se tě radši zbavíme.
Momentální chování hráčů pouze odráží chování některých RT a situaci, kdy ve hře nemá nic smysl dělat nebo se pokoušet něco dělat. Kroužky a tyhle serepetičky jsou fajn, ale rozhodně nemůžete čekat, že jediné co bude hráč dělat je, že bude chodit na hodiny/kroužky, chvilku řešit nějaká ta dramátka na koleji a pak šup spát.
Tímhle bych to shrnul, bye.
edit: Prý to mám podepsat i za Adama/Finnleyho a použít to jako naše oficiální vyjádření coby zastánců, takže tedy - vaši zastánci
« Poslední změna: Únor 21, 2018, 11:21:53 odpoledne od Gianbattiste Chiavaelli »

Offline Ben Thruffle

  • RT ŽvB
  • *****
  • Příspěvků: 3420
Re:Hodní hráči? Hodní RT?
« Odpověď #1 kdy: Únor 22, 2018, 12:16:47 dopoledne »
Jak to vidím já (a možná i další z týmu):

Souhlasím s tím, že "průšviháři" a "záporácí" to mají těžké (nejen u nás). Taky dlouhodobě tvrdím, že jsou to nejtěžší postavy na zahrání (z důvodů náročnosti na hraní, z důvodu potřebné "mentality" hráče a z důvodu z rizika "ztráty", které tyto postavy vždy nesou).

Možná to nebylo po změně školního řádu dostatečně patrné, takže to zdůrazním tady. Vstup do cizích kolejí má být tabu. Dle školního řádu "bude trestáno přísně až do výše vyloučení". V překladu to znamená, že chytne-li vás tam někdo, znamená to minimálně podmínku. Je-li postava dlouhodobější průšvihář... 

Vloupám-li se na kolej a někdo mě u toho nedopatřením chytí, tak zpozorním a, mám-li pud sebezáchovy, dám si bacha abych si to dál nezhoršil. Zvládnout se tam vloupat, zkusit spálit obraz, vyhrožovat jinému studentovi a ještě se plácat do hrudi jak se mu nemůže nic stát.. to už je trochu jiná liga. Přidejte si k tomu lhaní a nulovou pokoru, další průšvihy na krku... vážně si takový student zaslouží další šance?

Co se týče nástrojů. Souhlasím, že by obě strany měli mít míru. Za mě  tyto možnosti využívám jen, když jdou věci přes čáru. Pokud je každý večer hlášen vstup do koleje, pak si na to jako kolejní dám pozor. Předpokládám ale, že všichni chápou že zatímco rp-postava by si ten čas na číhanou mohla najít.. RT jako hráči na to dost často kapacitu nemají (mají-li dělat i něco jiného). To stejné platí i pokud mi bude neustále někdo dávat hnojůvku před kabinet, aj.. Zvlášť pokud se takovéhle akce dějí v pozdních hodinách, kde je možnost "obrany", nebo hraní dost omezená (a RT se na to dívá skrz prsty). Takže by jsme to mohli točit v kolečku - a odrážet si "momentální" chování vzájemně.


I někteří RT rádi vidí záporáky, pobaví se na jejich hře, sem tam jim pomůžou, nebo jen přimhouří oko. Já osobně vždy dávám šanci aby z toho průšviháři mohli vyváznout i s lepším výsledkem (kupodivu se mi málokdy stane, že po té šanci šáhnou).


Jako závěr můžu poskytnout pár doporučení:
- když děláte průšvihy nebo záporačíte, zamyslete se zda to bude bavit i druhou stranu
- dejte si pozor kde je čára a zda už se něco nepřehání, překročení nese následky
- nedoporučuji dělat jakékoliv průšvihy v pozdních nočních hodinách (obecně po herní době), nemusí to mít pochopení, zvlášť když je to bez domluvy
- líná huba, holé neštěstí - i na provedení průšvihů se dá domluvit a najít hranice


Nemám problém o tomhle diskutovat a chápu, že na to má někdo jiný názor. Třeba se nepochopíme ani ve slušnosti, ale je tu podstatně větší šance domluvy než s hashtagy ala poděkování. 
« Poslední změna: Únor 22, 2018, 12:20:44 dopoledne od Ben Thruffle »

Offline Ethan Natherny

  • Příspěvků: 4
Re:Hodní hráči? Hodní RT?
« Odpověď #2 kdy: Únor 22, 2018, 03:39:16 dopoledne »
Evidentně nadešel náš čas, tak to rovnou hodím sem.

Možná na to ještě není správná doba, ale děkuju všem hráčům, ať už těm co s Ethanem vycházeli a i těm co ne a hlavně všem Zmijozelským.
Zároveň mé díky patří i určitým členům rt (byť je jich málo, ale furt jsou).
No a taky se tedy omlouvám, jestli Ethanovo chování někomu přetrhalo žilky, nebo zanechalo nějaké duševní vady, ale jen podotknu, že ne každý se chová jako svatoušek a když třináctiletému dítěti oznámíte, že byl vyhozen ze školy, tak je poměrně vysoká procentuální šance, že se bude bránit a obhajovat, to k tomu věku patří a patří to hlavně k samotnému Ethanovi.
Tohle není o tom, jestli se chováme na přiměřený věk postavy, protože se ve většině případů tak chováme. Každý má jiný charakter, který se postupně vyvíjí určitým směrem a každé dítě se chová jinak. (což stačí jít jen někdy ven a uvidíte)
Ještě dodám, možná jsme (byli?) výtržníci, delikventi a bůhví co ještě, ale tohle má být hra, která má lidi bavit. Nevím jak ostatní hráče, ale mě nebaví sedět na koleji a dokola probírat "novinky na hradě," ještě k tomu, že žádné novinky snad nikdy nebudou. Přistoupili jsme na variantu, kdy si hru tvoří sami hráči, protože žádná akce se ze strany rt nedá čekat. Naše hra nespočívá v tom, že půjdeme s davem klidných studentů, ba naopak.
A že hrajeme převážně po herní době? To bude možná z toho důvodu, že je větší šance, že nás nikdo nechytí a mnohem menší pravděpodobnost, že se tam úplně čistě náhodou objeví Grimes. + kdo by dělal výtržnictví přes den?
Popravdě, párkrát mě napadlo, že by nás jednou mohli vyrazit, ale vážně mě nenapadlo, že to bude tak rychle, téměř bez možnosti se vyjádřit a ještě k tomu z důvodu, že jsme zapálili jeden obraz, který nakonec přežil. (+ Nepamatuju si, že by se takhle trestalo v případech, kdy byla studentem zapálená ošetřovna/vytopená spolka/posprejovaná vstupní síň...)

Offline Avaline Tennesley

  • Příspěvků: 27
  • If anyone asks I've left the country
    • Avaline Deníček
Re:Hodní hráči? Hodní RT?
« Odpověď #3 kdy: Únor 22, 2018, 03:57:26 dopoledne »
Chápeme, že naše postavy udělali přůšvihů spoustu, ale patří to k nim a k jejich povahám. Avšak pořád mi tohle vše nepřijde, jako dostačující důvod na to, aby za to dvě malé děti byly vyloučeny. Udělali předtím pár blbostí, ale nikdy to nebylo nic velkého. Kromě tedy těch Prasinek, kam se i tak nedostali a celé to zůstalo pouze u falešných povoleních a pak tedy tohle. Ve hře se v dřívějších dobách stali závažnější věci, ale nikdo za ně nebyl trestán takovým způsobem. A co tak vím, tak shořelo už dříve pár větších věcí, než je jeden obraz. Takže to nepovažuji za dostatečný důvod k vyloučení. Chápu, že je pozměněn školní řád, ale pořád jediný "větší" problém, který udělali, bylo, že šli na cizí kolej. A pořád to mohlo zůstat pouze u podmínečného vyloučení.

O vyhrožování jinému studentovi tu opravdu nešlo (jediné co jsme proti někomu měli, bylo proti obrazu) a rozhodně jsme se necítili v téhle situaci nesmrtelní. Dotyčnému studentu jsme na jeho žádost dali spoustu důvodů, proč to na nás neříct, což by jsme v případě, že by jsme se cítili tak, že se nám nic nemůže stát nedělali. Neposlali by jsme tomu studentu balík, aby se přidal na naši stranu, druhý den by jsme na toho studenta netrpělivě nečekali a ani by jsme se nesnažili vymyslet "záchraný plán". Tím chci říct, že naše postavy nejsou zase tak neinteligentní, jak se někomu můžou zdát, a když se tam na té koleji objevil ten student, tak věděli, že to může být vážné. Měli jsme odejít, co nejdříve to šlo, ale předpokládám, že by to mělo stejné následky, i kdyby jsme nezapálili ten obraz. Co se týče k nulové pokoře. Někteří lidé mají problémy s tím sklopit hlavu před autoritami, takže je to věc osobnosti, ale myslím, že v různých situacích bylo vidět, že i naše postavy tu hlavu někdy sklopí a poslechnou. No a k tomu lhaní, naše postavy ho někdy využívali pro svůj prospěch, ale v ředitelně tomu tak nebylo. Obě dvě postavy se vydali z toho co mohli, aby zůstali a nakonec jim i tak bylo řečeno, že lžou.

Ještě se vyjádřím k hraní v pozdních hodinách. Chápu, že je těžké se bránit, když člověk není ve hře, ale rp je pro každou postavu příjemnější vyrazit ven pod rouškou noci, než kdyby uprostřed dne vyrazila někomu dveře od kabinetu a rozcupovala mu tam koberec. Samozřejmě se lumpárny dají vyvádět i během dne, ale když se vžijete do postavy, tak každý radši vyrazí ven když všichni rp spí, protože je pak menší šance odhalení, než když dělá bordel ve dne, kdy se všude po chodbách a jinde pohybují studenti, profesoři atp.

Nějak to shrnu. Hraní mě bavilo a baví, jak mě tak i Ethana mrzí, že to přešlo k takovému drastickému řešení, protože jsme oba měli vcelku dobře rozehrané rp. (Aspoň teda na náš vkus. Nechci z nás dělat nějaké super hráče rp, jen chci říct, že měli nějaké plány, svoje životy, přátele a tak.) Následky bereme, i když bychom samozřejmě byli rádi, kdyby naše postavy mohly zůstat a byli bychom rádi, kdyby se nám je povedlo ještě nějak udržet na hradě. Ale z mého osobního pohledu se stala hra pro někoho i sebeméně lehce záporného nehratelnou. Protože nebyla lumpárna, na kterou by nám s Ethanem někdo nepřišel. I když jsme většinu věcí promýšleli vždy do hloubky. Každopádně chci jako Ethan poděkovat všem hráčům, se kterými jsem si mohla zahrát a nějak mi zpestřili hru a zároveň jsem ráda, že jsem nějakým hráčům hru zpestřila já. Zároveň posílám velké srdíčko všem, co se nás nějakým způsobem zastali, a vyjadřuji jim tím mou neskonalou lásku. Ale opravdu doufám, že tohle není konec našim postavám.

Offline Lydia Hellberg

  • Příspěvků: 89
  • Sač e bédééz
Re:Hodní hráči? Hodní RT?
« Odpověď #4 kdy: Březen 11, 2018, 12:31:54 dopoledne »
Vždyť celý Realizační tým, včetně těch, které znám osobně, neví o pojmu Role Play ani ten hnědý koláčik. Kárají hráče a přitom prasí hru na nejvyšší úrovni, včetně supportu.

Téma je tudíž zbytečné a zamyká se.

Offline Ben Thruffle

  • RT ŽvB
  • *****
  • Příspěvků: 3420
Re:Hodní hráči? Hodní RT?
« Odpověď #5 kdy: Duben 14, 2018, 09:07:33 odpoledne »
Ač nám to mnohdy strašně trvá, tak jsme neusnuli.
Přemýšleli jsme jak podat pomocnou ruku i těm "méně hodným postavám" a umožnit jim zlobit s "podporou", nebo aspoň dopředu zjistit co mohou očekávat za "reakce a následky". Rozhodli jsme se zkusit pro tyto účely zavést možnosti "oficiální Pobertovské konzultace".



Co si pod tím představit? Přesný obraz toho jak to bude fungovat se ještě bude ladit na základě vašich ohlasů a toho jak tyto konzultace budete využívat. Zatím naše představa vypadá nějak takto:
- v RT budou existovat členové na které se všichni můžete obracet s potřebou konzultace / a případné podpory při tropení "nepravostí"
- tito členové budou mít za úkol:
       - být kontaktní osobou mezi "záporáky" a týmem, vyslechnou si plány hráčů, poskytnou jim zpětnou vazbu, v případě potřeby (se souhlasem hráče) zkusí věc domluvit s dalšími členy týmu nebo celým RT
       - dokážou hráče varovat a zjistit mu případné následky + pomoct hráčům najít hranice kam až jejich postava může "bezpečně" zajít
       - poskytnout, nebo zajistit případnou podporu/součinnost pro neplechy, při kterých je potřeba zásah týmu (domluvit se kdy, jak, zda a za jakých podmínek je možné podporu týmu dostat)
       - konzultace budou poskytovat diskrétně a bez souhlasu hráčů nebudou jejich záměry šířit dále do týmu


Jsme toho názoru, že nepravosti a zlobení do hry patří, ale je potřeba aby byly pokud možno zábavné i pro další strany a patří k nim i následky v případě neúspěchu. Od zavedení těchto konzultací si slibujeme lepší "kontrolu dopadů" pro ty "zlé" hráče, zlepšení komunikace mezi a hráči a RT v tomto směru (a snížení nedorozumění) a snad i nějakou tu zábavu při nepravostech na obou stranách :)

Co si od toho ale neslibujte:
- podporu záporáků na úkor zábavy ostatních (nejen) "hodných" hráčů (aneb zlobte tak, aby to pokud možno bavilo i ostatní)
- podporu nepravostí proti nehráčským postavám, učitelům atd., bez domluvy / souhlasu (někteří jsme masochisti a rádi našim postavám necháme ubližovat, nejde to ale aplikovat na všechny)
- eliminaci následků v případě, že na nekalost někdo "kápne" (Budeme se snažit vyjít vstříc, ale hlavně v případech, kdy jsou následky větší a s akcí není srozuměn/nesouhlasí celý tým na to nelze spoléhat)


Současnými "Pobertovskými konzultanty" jsou:
 - má maličkost alias Ben Thruffle - preferuji komunikaci na Discordu @sarja#9310, horší odezvu očekávejte skrz PM na fóru, nebo mailem
 - Sarah - preferuje komunikaci skrze Discord @aquaophis#7932, dále je možné ji kontaktovat skrze PM zde na fóru, nebo zaslat mail

Prosím o shovívavost k naším časovým možnostem a k náběhu konzultací. Za zpětnou vazbu budeme rádi.